Themaweek, segway, zonsondergang en volle maan - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu Themaweek, segway, zonsondergang en volle maan - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu

Themaweek, segway, zonsondergang en volle maan

Blijf op de hoogte en volg Jenita

25 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Hoi allemaal!

Zo, de meisjes themaweek is voorbij gevlogen en die voor de jongens inmiddels gestart. Met de meisjes vorige week was het intensief, gezellig en genieten! Ik heb er echt van genoten de meiden dingen te leren. De foto’s geven een goede impressie van de week, creatief, gezellig, en af en toe heeeel lastig qua concentreren. We kleurden onszelf, behandelden een ABC over het lichaam, gaven elkaar complimenten, maakten een poster over ‘the right to be loved’ en oefenden hoe je ‘nee’ kan zeggen.

De donderdag waren Anouk en ik vrij, we vroegen een tannie voor de activiteit en die was helemaal enthousiast. Zij en wij hadden er alle vertrouwen in! Vrijdag bleek; ze had het niet gedaan, na een heel omslachtig verhaal (jaja, Afrika) over extra kinderen, verantwoordelijkheden en drukte, was dat de boodschap. Tenenkrommend vind ik dat, vooral ook omdat het hier zo anders is. Wij doen ons best dat de kinderen ons kunnen vertrouwen dus we hadden uitgelegd dat we een tannie hadden gevraagd voor donderdag. De kinderen rekenden er dus ook op... De tannie zei zonder blikken en blozen dat het niet doorgegaan was. Waar iemand zich in Nederland zich dan 4 keer verontschuldigd en excuses maakt en beterschap beloofd (bij wijze van) vertellen ze je hier tussen neus en lippen door dat 't niet doorging. We moesten vissen naar hoe dan en waarom dan en dan krijg je een ellenlang verhaal zonder daadwerkelijke oorzaak of reden. Diep ademhalen, tot 10 tellen en zelf enthousiast met de activiteit van die dag beginnen! =)

We sloten de week zaterdagochtend af op het veld waar we iets lieten zien waar we goed in waren, complimentenboekjes maakten en snoep hapten. Zeer geslaagd deze week! =) Voor de verdere begeleiding van de kinderen maakten Anouk en ik iedere dag een beschrijving van wat ons opviel per kind. Deze evaluatieformulieren hebben we inmiddels besproken met onze stagebegeleidster. Wij hebben aanbevelingen gedaan over waar een kind baat bij kan hebben volgens ons en het was fijn te merken dat onze stagebegeleidster dit grotendeels aannam.

Donderdag waren we vrij en planden we een segwaytour in Stellenbosch. We raceten door de wijnvelden achter onze gids aan. Voor dat racen kwam eerst wat oefenen en ik kan je vertellen dat het er makkelijker uit ziet dan dat het is! De man die het mij leerde bleef maar herhalen dat ik meer als Michael Jackson moest staan… Dat voorover leunen voelt zo alsof je gaat vallen! Uiteindelijk viel ik niet, kregen Anouk en ik het beide vrij vlug onder de knie en begon de pret. Mooie uitzichten een leuke gids en als afsluiter een wijnproeverij met kaas/worstplankje. Wat een heerlijk leven hier!

Zaterdagmiddag na stage gingen Anouk en ik op pad naar Kaapstad. Voor de derde keer sinds ik hier ben beklom ik Lionshead. Het was namelijk volle maan zaterdag! Wij zorgden ervoor dat we boven waren met zonsondergang en vervolgens zouden we de volle maan omhoog zien kruipen. Wat een prachtig iets zeg… De zon die in de zee zakte terwijl we op 'n stukje billtong kauwden en aan ons biertje lurkten en vervolgens een mega maan en alle lichtjes van Kaapstad aan de voet van de berg! Één van de mooiste dingen die ik tot nu toe heb gezien, wauw.
Oh en de afdaling met al die mensen en lichtjes van zaklantaarns was ook wel een belevenis, er hing een heel leuk sfeertje, speurtocht/vossejacht-achtig.

Na ons Lionshead avontuur aten we bij een Afrikaans restaurant. Super, super, SUPER leuk!! We zaten voor het podium waarop 4 mannen mega xylofonen en drums kwamen bespelen. We aten krokodil, struisvogel en springbok! Het klinkt raar maar het was heerlijk. Na het voorgerecht kwamen er ook nog 3 danseressen bij. Die Afrikaanse dans en muziek... Ik heb zo enorm genoten! Dat gehos en gespring en gedans (wat wederom heuuul anders is als in Nederland!) wat een belevenis weer, heerlijk. Anouk werd nog op het podium uitgenodigd om xylofoon te spelen, natuurtalent! Ik vond het erg gaaf om in zo’n soort restaurant te hebben gegeten, heel de sfeer enzo, tof!

Zondag luisterde ik de doopdienst van Suze live mee, zo was ik er toch een beetje bij. ’s Middags aten we bij een vriendin van Maritha (de vrouw van wie we ons huisje huren). We aten biryani, een pittig rijstgerecht met kippenpoten. Nou dat smaakte heerlijk!

Maandag begonnen we met de thema week voor de jongens. We hebben de volgorde wat aangepast qua activiteiten en we begonnen de week actief met ‘hoofd, schouders, knie en teen!’. Eerst stadig en steeds wat vunniger! Wat een energie dan, 5 van die stuiterende jochies. Leuk! Ik ben benieuwd wat deze week ons nog verder gaat brengen, we gaan ons best doen.

Vanochtend hebben we een heerlijk stuk gewandeld, mooi met de nevel die tussen de bergen en de bomen hangt. Ook dat is genieten! Tot de volgende keer maar weer =)

Xx Jenita.

  • 25 Mei 2016 - 15:50

    Willianne :

    Hè jenita,
    Super leuk om je zo te volgen.
    Wat maak je veel mee daar. (Best heftig soms).
    Heel veel succes nog..

    P.s. prachtige foto's

    Groetjes willianne

  • 25 Mei 2016 - 22:07

    Dianne:

    Ha lieve zus!

    Wat een verhalen! Jouw avontuur gaat nog door.
    Geniet ervan! Zeker ook van het werken met de kinderen.

    Hollandse groetjes,
    Dianne

  • 29 Mei 2016 - 13:58

    Jenita Van Der Sluis:

    Baie dankie Willianne en Dianne! :) Genieten doe ik zeker!

  • 02 Juni 2016 - 11:47

    Martijn:

    Ha Jenita,

    Wat een mooie verhalen schrijf je en wat beleef je een hoop! Nu is het alweer bijna voorbij zeg. Ik denk dat de tijd wel heel langzaam zal gaan als je zo enorm veel meemaakt. Daarom vliegt de tijd hier, haha. Ik wens je nog een paar mooie weken en tot gauw.


    groeten Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Malmesbury

Jenita

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7990

Voorgaande reizen:

08 Maart 2016 - 21 Juni 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: