Avontuur - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu Avontuur - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu

Avontuur

Door: Jenita

Blijf op de hoogte en volg Jenita

28 Februari 2016 | Nederland, Kampen

Jaaaaa, het is bijna zover! 8 maart vertrek ik samen met Anouk, Lotte en Hanneke richting Zuid-Afrika om daar 3,5 maand stage te lopen.
Samen met Anouk ga ik stagelopen bij Elkana (http://www.elkanachildcare.co.za/) in Mamlesbury.
Na een weekend van afscheidsfeestjes thuis en op stage dringt het steeds meer door: het avontuur staat op de stoep.

Bij zo'n avontuur horen natuurlijk een boel voorbereidingen, slaapplaats regelen, welke stageplek wordt het, wat voor vervoer gaan we huren, en oh ja... een visum. De visumaanvraag was een avontuur opzich! Stel je een mix van missende stempels, leeftijdsgrens, afhankelijkheid, ellenlange treinreizen en enorme tijdsdruk voor. Het klinkt dramatisch... dat was het ook.

Maaaaar, het is fantastisch want morgen gaan Anouk en ik ons visum ophalen. Super tof dat het na de inspanning daadwerkelijk gelukt is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er op een gegeven moment een hard hoofd in had!

Dinsdag 8 maart vliegen we. Richting zon, zee en strand. Richting het tehuis, Elkana waar we ons in mogen gaan zetten als sociaal pedagogisch hulpverleners. Richting een ander land, andere cultuur, andere mensen... Al typend bedenk ik me grijnzend dat ik haast niet kan wachten!
Totdat ik denk aan koffer inpakken, afscheid nemen en leuke dingen doen met lieve mensen hier en een mega to do list... dan had ik liever nog 2 weken extra gehad ;-)

Mocht je me willen volgen tijdens dit avontuur klik dan linksonderaan op 'Blijf op de hoogte' om een mail te krijgen wanneer ik een nieuwe verhaal heb geschreven.

x Jenita.

  • 02 Maart 2016 - 20:47

    Ellie Knol:

    Goeie tyd van voorbereiding nog Jenita, en dit sou oulik wees om hier al jou afrikaans te oefen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Jenita

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 7997

Voorgaande reizen:

08 Maart 2016 - 21 Juni 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: