Ek geniet baie - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu Ek geniet baie - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu

Ek geniet baie

Blijf op de hoogte en volg Jenita

10 April 2016 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Ja, daar ben ik alwéér als ik langer wacht met reisverslagen schrijven wordt het té veel in een keer.

Afgelopen donderdag kochten Anouk en ik van jullie gedoneerde geld een klok. Op deze manier weten de kinderen hoe laat het is. Volgens ons vrij hard nodig want nu geeft dat nogal eens strijd terwijl je van de kinderen niet kunt verwachten dat ze op tijd komen als ze niet kunnen weten hoe laat het is… Kortom; we kochten een klok die niet helemaal kidsproof was. We kochten er daarom verf bij en lieten alle kinderen van Elkana de klok schilderen. Een super leuke activiteit met een nog leuker resultaat! Typische dingetjes die ons opvielen; de achterstand qua motoriek van sommige kinderen, constant grenzen op zoeken en op willen schuiven (bij iedere nieuwe klodder verf!), dat kinderen de kleuren nog niet kennen en dat ze hier een klok een horlogie noemen…

Als volgende ding willen we graag ladekasten kopen voor op de slaapkamers van Elkana. Op die manier heeft ieder kind een la voor hem/haarzelf. Op dit moment liggen de spulletjes en kleren die kinderen voor zichzelf hebben op of onder hun bed of in losse bakken… We hopen deze ergens niet al te duur maar wel stevig op de kop te kunnen tikken. Wordt vervolgd! Mocht je nog een bijdrage willen doen dan mag je dit over maken naar: NL80RABO 0347374336 tnv AA Krijgsman. Van harte welkom!

Vrijdag gingen we (Hanneke, Lotte, Anouk en ik) naar de 22 waterfalls in Porterville. Maritha, onze huisbazin was helemaal lyrisch over dit ‘baie oulike plekkie’. En of ze gelijk had! Man man weer zoiets prachtigs, puur natuur… Om stil van te worden. Een tocht van 3,5 uur naar de ‘top’ met een graadje of 34. Gelukkig was het vrij dicht bebost en gaf al dat water flink wat verkoeling. De watervallen stoppen eerder dan dat je daadwerkelijk op de top staat. De weg naar de echte top bleek een onbegaanbaar paadje tussen doornbossen en prikkelstruiken. Unaniem besloten we terug naar beneden te klauteren en te gaan zwemmen in een van de eerste watervallen die we tegen kwamen. Ja, je leest het goed: ZWEMMEN IN EEN WATERVAL! Hoe tof!? De heenweg hadden we ook al heerlijk zitten lunchen, al zittend op een rots met de pootjes in het water. De terugweg was ook nog wel even een dingetje, we zaten allemaal onder schrammen en bulten tegen de tijd dat we verkoeling konden zoeken in het water. Wat een ervaring zeg! Het water klettert met liters naar beneden in een prachtige stroom. Het was heerlijk weer en dan ook nog de hele waterval voor ons viertjes… Baie oulik! Na dit avontuur zijn we wezen eten bij ‘Koppie Koffie’, een super schattig restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten.

Zaterdag hebben we gechilled. Boodschappen gedaan, gelezen en gewinkeld. ’s Avonds speelden we buiten pictionary, super grappig! Wel typisch om te merken dat ik na zo’n dag relaxen best moe ben, we razen maar door hier en alles is even leuk en vet om te doen maar dit was wel even prettig. Vanmorgen hebben we Anouk verrast met een versierde tuin, taart met kaarsjes en cadeautjes voor haar twintigste verjaardag. Hiep hiep hoera! Tussen de middag stak Martin de bbq aan en hebben we heerlijk gebraaid met typische Zuid Afrikaans braai tostis, braai pie, vlees en salade. Aan het einde zorgde Maritha nog voor een heerlijke Afrikaanse Poppiesaadkoek, dat ging d’r in als koek!

Hanneke en Lotte zijn net weer op pad gegaan naar Woester, met een nieuwe week stage voor de boeg. Morgen hebben Anouk en ik een gesprek met onze stagebegeleidster over planningen voor vader- moeder en familiedag, acties achter de schermen en praktijkopdrachten. Voor nu ga ik de tuin maar eens even fatsoeneren. Dag mensen, tot snel!

xx

• 23 April 2016 - 12:57

Annet :

Wauw Jenita, prachtig wat een avontuur! Mooie natuur en wat ben je al bruin. Zou je wel op willen zoeken. Gr. Annet