Indrukken indrukken indrukken - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu Indrukken indrukken indrukken - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Jenita Sluis - WaarBenJij.nu

Indrukken indrukken indrukken

Door: Jenita

Blijf op de hoogte en volg Jenita

10 Maart 2016 | Nederland, Kampen

Lieve mensen,
Nog geen dag geleden waren we amper in Zuid Afrika maar voor m'n gevoel heb ik al zoveel meegemaakt... Eigenlijk té veel voor in zo'n korte tijd. Vandaar ook dat ik afgelopen nacht dik 12 uur achter elkaar heb geslapen! Heel fijn!:)

Laat ik beginnen bij het begin. Afscheid nemen... Ik ben d'r nooit goed in geweest maar wat een geluk heb ik dat ik zoveel heb om afscheid van te nemen! Van vrienden en familie in de aanloop naar het avontuur en de dag van vertrek van nog meer. Pa, ma, Bj en Annegreet gingen mee naar schiphol. Wat een belevenis met 4 huilende meiden afscheid staan nemen van vrienden en familie. Je kan je vast voorstellen wat een drama dat was ;-)

De reis is goed verlopen, overstap in Londen was goed te doen doordat we de eerste de beste taxi in zijn gevlogen. Ons vliegtuig was ook nog een super vlug dus we hadden zelfs wat tijd ingehaald. Vervolgens de check in in Londen wat allemaal wat strenger leek dan in Nl en daardoor ook wat langer duurde. Vervolgens de vlucht naar Kaapstad. Prima vliegtuig, prima eten, prima plekken alleen de rust die ik kreeg in 't vliegtuig in combinatie met de energie die de reis me koste was alles behalve prima. haha. Helemaal opperdepop kwamen we aan in Zuid Afrika, prachtig uitzicht op de Tafelberg bij het landen. We zijn opgehaald door Marita, de vrouw van wie wij het huisje huren. Het huisje voelde binnen een dag al vertrouwd, mede door het warme welkom! (check de foto's) En die ZA cursus die ik heb gevolgd komt ontzettend goed van pas, ik versta Marita beter wanneer ze Zuid Afrikaans praat dan haar Engels. En nee dat ligt niet aan haar of mijn Engels ;-) ghehe.

Nadat we ons hadden geïnstalleerd in het huisje nam Marita ons op sleeptouw naar de supermarkt. Wat een grote hoeveelheden verkopen ze hier van alles! Liters frisdrank, potten broodbeleg van 1 of 1,5e kilo en zelfs de labello's zijn hier groter... Patat koop je hier ook ''gewoon'' in de supermarkt. Kant en klaar welteverstaan ;)

Na een heerlijk ontbijt in de zon bij ons huisje met een kop oploskoffie van de Aldi besef ik me maar al te goed wat een gezegend mens ik ben!
Anouk en ik vermaken ons hier prima, voor deze week staan er nog een aantal dingen op de planning: auto ophalen in Kaapstad (help, links rijden :P), en zaterdag op zondag komen Hanneke en Lotte bij ons logeren en gaan we leuke dingen doen en onze eerste Zuid Afrikaanse kerkdienst bijwonen! Super tof.

Ek het dit baie geniet! x



  • 10 Maart 2016 - 15:14

    Hillindq:

    Hey Jeniet!

    Wat fijn om te lezen dat alles zo goed is gegaan en dat de eerste indruk goed en vertrouwd is.
    Heel veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Lfs Hillinda

  • 10 Maart 2016 - 17:27

    Patrick:

    Mooi dat alles goed gegaan is.zijn de jongens daar dan ook groter geschapen?

  • 10 Maart 2016 - 18:28

    Marianne Van T Oever:

    Hoi Jenita,

    Leuk dat we je zo kunnen volgen. Fijn dat de reis goed verlopen is en dat je een goede eerste indruk hebt.
    Als ik de foto zie dat je lekker in het zonnetje geniet van je kopje koffie, hier lukt dat alleen met dikke winterjas aan, heerlijk lijkt me dat. Benieuwd naar je verdere verslagen.

    groetjes Marianne

  • 10 Maart 2016 - 18:32

    Jarinda:

    Hey Jenita,
    Wat leuk om dit zo te lezen. Vooral het warme welkom maakt het vast al snel vertrouwd. Fijn dat het je daar goed gaat.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag. Zet 'm op meid!

  • 14 Maart 2016 - 21:11

    Ellie Knol:

    Oulik Jenita! Geniet dit, né?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Jenita

Actief sinds 28 Feb. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7978

Voorgaande reizen:

08 Maart 2016 - 21 Juni 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: